До уваги споживачів!

29.03.2019

З минулого року в Україні стартувала енергетична реформа, яка розділила види діяльності АТ "Харківобленерго" на розподіл електричної енергії та її постачання.

З 1 січня 2019 року АТ "Харківобленерго" виконує функції оператора системи розподілу електричної енергії на території м. Харкова та Харківської області. Постачальником універсальних послуг в Харківському регіоні стала компанія ПрАТ "Харківенергозбут".

У зв'язку з реформою ринку у споживачів електричної енергії виникає багато питань про діяльність товариства, умов оплати, обліку пільг та субсидій, укладення або переоформлення договорів і багато інших.
 

Як тепер відбувається процес нарахування плати за електроенергію?
- Для побутових споживачів практично нічого не змінилося. Перехід на нову модель ринку електроенергії побудований так, щоб абоненти цього навіть не помітили, або ці незручності були мінімальними. Тому, якщо показання лічильника були передані в перших числах місяця, нарахування плати пройде за фактичне спожитий обсяг електроенергії.

Що змінилося в оплаті для людей, чиї домівки обладнані зонними лічильниками?

- Для таких побутових споживачів не змінилося абсолютно нічого. Всі норми і тарифи для зонних лічильників, які використовуються населенням, залишилися колишніми. Тобто при двозонному обліку з 23:00 до 07:00 електроенергія для побутових споживачів обходиться в два рази дешевше.
Куди звертатися людям, якщо вони все ж не згодні з цифрами, зазначеними в платіжці?

- Є кілька способів вирішити проблему. Перший — відвідати на корпоративному сайті “Особистий кабінет” і перевірити інформацію, але абонент не може скорегувати показання самостійно. Для того щоб змінити показання, які вже були зняті контролером оператора системи розподілу, необхідно провести ще одне контрольне зняття, або провести фотофіксацію лічильника і будь-яким зручним способом повідомити про це товариство.

Хто тепер повинен ремонтувати електропроводку, як буде проводитися ремонт і заміна електролічильників?

- Експлуатацією мереж і обладнання займається розподільна компанія, тобто АТ "Харківобленерго". Саме до неї потрібно звертатися, якщо сталася поломка лічильника. Важливо розуміти, що розподільна компанія займається обслуговуванням своїх мереж, підведених до електрощитової багатоквартирного будинку, ну і приладів обліку. За електропроводку всередині самого будинку відповідає організація, яка обслуговує будинок. Це може бути керуюча компанія, ОСББ, ЖБК і так далі. Всі такі роботи повинні виконуватися професійними електриками на комерційній основі. А ремонт проводки всередині квартири — завдання самих власників житла.
Яка зараз ситуація з переплатою споживачів за електроенергію і як ця проблема вирішується?

- Станом на 1 січня 2019 року у деяких споживачів виникла переплата за спожиту електроенергію. Питання про перерахування коштів на рахунки компанії ПрАТ "Харківенергозбут" буде вирішене найближчим часом, після проведення інвентаризації, звірки показань і нарахувань.

Якщо переплата виникла через нарахування по субсидії, то ці кошти будуть переведені на особові рахунки споживачів тільки після закінчення опалювального сезону, коли Управління праці та соціального захисту населення проведе перерахунок по субсидіях. Якщо у абонента є борг за 2018 рік перед АТ "Харківобленерго" його необхідно погасити, реквізити на оплату боргу Ви можете уточнити в банку при оплаті.

Якщо виникають перепади напруги, що робити і куди звертатися?
- Якість технічних параметрів електроенергії — це зона відповідальності оператора системи розподілу. Але тільки до щитової будинку. Проблемами з внутрішньобудинковою електромережею займаються балансоутримувачі будинку, власники житла, ОСББ. Щодня і цілодобово абоненти можуть вирішити свої питання, зателефонувавши в кол-центр АТ "Харківобленерго", зв'язавшись через сторінку товариства в Facebook і за допомогою форми зворотнього зв'язку в “Особистому кабінеті”, відправивши листа на електронну адресу: call-center@obl.kh.energy.gov.ua або зателефонувавши за номерами 15-04 і 0800-500-413. Всі ці звернення надходять в кол-центр, тому можна не переживати, що питання залишаться без відповіді.

Тобто люди можуть передати показання лічильника, уточнити необхідну інформацію, задати всі питання будь-яким із запропонованих способів
Крім того, на сьогодні з метою поліпшення обслуговування споживачів в АТ "Харківобленерго" введено кілька шляхів передачі показань лічильників:
* через інтернет, зареєструвавшись в “Особистому кабінеті” на корпоративному сайті;

* надіславши листа на електронну пошту кол-центру АТ "Харків-обленерго" - call-center@obl.kh.energy.gov.ua;

* за допомогою мобільного додатку "Viber" (номери вайбера є на корпоративному сайті);

* зателефонувавши в районне відділення на номери, які визначені для передачі показань ЗВТ або в кол-центр АТ "Харківобленерго" (15-04 або 0800-500-413).

Підводячи підсумок, підкреслимо, що головна мета товариства — зробити для всіх клієнтів споживання електроенергії повністю комфортним. Ми хочемо максимально скоротити необхідність прямого контакту з клієнтами, щоб людям не потрібно було кудись йти, стояти в чергах. Ми надаємо весь спектр механізмів для вирішення питань віддалено, за допомогою “Особистого кабінету”, соціальної мережі, дзвінка в колл- центр. Мінімізація необхідності прямого спілкування постачальника зі споживачем за рахунок різних дистанційних каналів взаємодії — це шлях, по якому давно йде весь цивілізований світ.